27

Ofrivillig frånvaro det har bara blivit så. Det är dagen efter tjejen som skriver för första gången på det nya året. De senaste dagarna har jag inte gjort mycket för världen. Mest hängt med fina pojken, läst böcker, ritat, skrivit, druckit te och gjort små äventyr. I princip de bästa sysslorna att hålla sig till. Det är säkrast så. Har inte heller mycket på agendan för kommande dagar. Förutom att jag vill ha en katt plus att jag vill att en kamera ska existera i mitt liv igen. Också vill jag åka iväg och handla sådant som är fint men som man egentligen inte behöver, förutom kusmi te för det behöver jag verkligen. Alla mina sju jäkla burkar är så slut de kan bli...det är mycket sorgligt och dumt och dyrt. Sitter och nördar mig vid en dator och mitt hjärta vid en annan också sjunger vi tillsammans, det är mysigt. Snart ska vi väl knyta ihop även denna dagen genom att baka och äta scones med te och suits. Det låter väldigt bra. Har inte ork till annat. Nyårsnatten förresten! Den var himlahimla bra och började med middag hos fina syskonen emma och harald. Sammanlagt var vi elva personer som fixade ihop en riktig lyxmiddag med fördrinksbål, räkmackor till förätt, oxfilé med potatisgratäng och sist men inte minst creme brule. Dessutom bjöds det på en shot vart femte minut vilket var mycket givande för den pirriga stämningen. Linn bjöd på festligheter sedan så vi firade tolvslaget med de finaste av lommabor jag och min pojke. Och nu är det plötsligt 2013. Läskigt. Nedan finns jag, dygnet mellan 2011 och 2012...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0