179

 
I torsdags var det äntligen dags för min fina familj att besöka mig här i london. Jag jobbade den dagen de kom hit så mot kvällen när jag slutade tittade hela familjen in i butiken. Det var halloween och jag kände att spåkvinna var en ok outfit.


Himla fort efter att jag slutat och efter ett skoköp for familjen in i en taxi och åkte mot the dominion theatre för att se på min första musikal faktiskt och det blev we will rock you! Pappa hade lösgodis med sig till mig i fickan och jag kunde inte sluta krama om mamma under föreställningen. Vi for sedan mot deras hotell illa kvickt sedan kom vi tyvärr inte iväg igen. Vi var alldeles för trötta efter långa dagar och hade istället skvaller att ta igen sedan sist.






Vi var utanför hotellet redan klockan åtta dagen därpå för att ta vara på tiden tillsammans på bästa möjliga sätt. Kappan jag har på mig kostade mig cirka tjugofem kronor, det gillar vi plus att den är himla varm!

 
Åh de här två! 





Att äta frukost var prio ett och första stoppet sedan promenerade vi mot dagens första mål. Vi skulle till Churchill War Rooms och lära oss mer om churchill och andra världskriget nämligen. 









När vi var klara där nere, inne i bunkrarna gick vi vidare och jag hittade ett hobbithus.




Sedan träffade vi en del av londons djurliv. En liten squirrel och sedan de här pelikanerna som jag inte förstår vad de gör mitt i centrala London. Lite väl elakt att placera dem där...de får massa mat iallfall.






Jag har en mycket stark far och en utväxt att ta hand om snarast, usch vad jobbigt. Min lillebror hade aldrig var i london så vi bockade av en del av turistsakerna som tillhör denna stad.



En taxi tog vi sedan till en omtalad pub som kallas the churchill arms, där drack jag och pappa öl. 





Pubens charm ligger i den blomsterkläddafasaden och den minst sagt galna inredningen, som att en samlartant samlat prylar i hundra år för att täcka vartenda ett av pubens skrymsle. 



Fish and chips var nästa mål och vi hamnade på en otroligt fin restaurang och glufsade i oss som bara den. Sedan promenerade vi genom china town och tillbaka mot hotellet. På kvällen hade jag ingen kamera men vi hamnade på agnus steakhouse då jag vart så himla sugen på en rejäl köttbit och herregud vad gott det var! Det är lite sådant en saknar plus att slippa laga mat själv. Det här var dag ett av två tillsammans med min saknade familj som jag saknar ännu mer nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0